La pensió mitjana de jubilació creix un 6%

    

   

     La pensió mitjana de jubilació del sistema de la Seguretat Social es va situar al mes de maig en els 686,99 euros al mes, un 6 per cent més que al mateix període de l'any passat. Segons les dades fetes públiques ahir pel ministeri de Treball, la pensió mitjana del sistema -que inclou no només la de jubilació, sinó també les d'incapacitat permanent, viudetat, orfandat i a favor de familiars- va pujar amb el mateix ritme, de manera que els beneficiaris reben actualment 609,81 euros mensuals.
     Per comunitats, el País Basc, Astúries i Madrid van registrar al maig la pensió mitjana més elevada. Si es té en compte el nombre de pensionistes, guanya Catalunya, que acull el 17,6 per cent del total de perceptors.
La Seguretat Social, segons informa aquest organisme, va destinar a aquest apartat 4.840,5 milions d'euros, dels quals 3.190,9 milions van correspondre a la nòmina mensual de les pensions de jubilació. Les pensions de viudetat s'emporten el 7 per cent de la partida (985,8 milions), mentre que un 6,3 per cent va a parar a subsidis per orfandat (70,34 milions).
 

Maig de 2005 - Diari AVUI