Noves aules d'informàtica per Gent Gran a Barcelona

    

 

     L'Ajuntament de Barcelona ha signat l'ampliació del conveni que manté amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundació La Caixa per promoure el coneixement i l'ús de les noves tecnologies entre la gent gran de la ciutat. Així, gràcies a aquest nou acord, el nombre de casals que disposen d'aules d'informàtica per fer cursos passarà dels quatre actuals, dos a l'Eixample, un a Sarrià-Sant Gervasi i un altre a Gràcia, als vuit que hi haurà el 2004, que s'ubicaran a Sarrià, a Gràcia, a Horta-Guinardó i a Sants-Montjuïc.

     Durant l'any 2002, més de 400 alumnes van participar en els cursos d'informàtica, mentre que les previsions per al 2004 és que seran més de mil les persones grans que aprenguin a fer ús de les noves tecnologies als casals municipals. A més de la important aportació formativa, els cursos també suposen una activitat intergeneracional, ja que els imparteixen alumnes de la UPC.

     L'objectiu és, segons la regidora de Benestar Social, Núria Carrera, superar amb l'ajut dels joves la barrera social que pot suposar l'accés a la informàtica per als més grans. En aquests cursos s'introdueix els alumnes en el món de les noves tecnologies de manera progressiva, des dels conceptes bàsics de diversos programes fins a la utilització quotidiana del correu electrònic i altres eines.
 

Ajuntament de Barcelona