|
EL CONSELL DE LA GENT GRAN DE CATALUNYA |
|
|
El Govern de la Generalitat de Catalunya va aprovar el Decret 186/01 de 26 de juny, de creació del Consell de la Gent Gran de Catalunya. Es constitueix com un òrgan consultiu de participació de les persones grans en totes les qüestions que siguin del seu interès i especialment en el seguiment dels acords dels congressos nacionals de la gent gran.
|
|
|
|
|
|
Estarà presidit per la persona titular del Departament de Benestar Social i comptarà amb dues vicepresidències. La primera, correspondrà al titular de la Direcció General d'Acció Cívica i, la segona, a un vocal elegit pel Ple.
|
|
|
|
|
|
• Una persona gran en representació de les associacions de la gent gran de cada comarca de Catalunya (41 representants). • Fins a 14 persones grans proposades per les entitats i federacions de la gent gran de Catalunya. • Una persona gran designada per cadascuna de les dues organitzacions sindicals més representatives de Catalunya. • Fins a sis persones expertes i de reconegut prestigi en matèria de la gent gran. • Les persones que hagin exercit o exerceixin la presidència dels congressos nacionals de la gent gran de Catalunya.
|
|
|
|
|
|
• Donar a conèixer a la societat la voluntat de participació activa de les persones grans. • Informar sobre els projectes normatius que afectin la gent gran. • Informar i assessorar les associacions de persones grans i les organitzacions locals i comarcals en matèria de gent gran. • Mantenir contactes amb altres òrgans anàlegs d'àmbit comarcal, nacional, estatal i internacional. • Elaborar i aprovar anualment un informe i una memòria.
|
|
|
|
|
|
|